Frågor och svar kring NetDirect e-handelslösning
Frågor och svar PDF Skriv ut Skicka sidan
Skrivet av Administrator   
2009-10-04 09:37

NetDirect

Frågor och svar


Varför välja NetDirect.se?

Det kan vara svårt att välja leverantör av sin internetbutik. Här är några bra skäl som vi hoppas kan få Dig att välja NetDirect.se för Din webbutik.

1. Du får alltid svar på Dina frågor - fri support!
Som kund hos NetDirect.se har Du tillgång till fri support per e-post, telefon och chat för internetbutiken. Du riskerar inte att köra fast utan kan alltid ringa eller e-posta oss med dina frågor.

2. Med NetDirect är det enkelt att starta en global webshop.
Varför begränsa dig till Sverige när gränserna blir alltmer öppna? Det tar idag inte mycket längre tid att skicka paket till Kina än inom Europa. NetDirect kan på ett enkelt sätt utvidgas med flera språk, såsom engelska, tyska och franska, men även grekiska, ryska och kinesiska. För mer exotiska språk kan översättningskostnader tillkomma. NetDirect stödjer även multipla valutor, vilket gör att priserna automatiskt räknas om mellan kronor, euro och dollar.

3. Starta en mobil butik
NetDirect kan som första aktör i landet erbjuda web-butiker anpassade för mobiltelefoner, vilket skulle kunna öka omsättningen radikalt för produkter i vissa branscher. Välj gärna en lösning med både mobil- och web-butik för bästa tillgänglighet.

4. Finns vi kvar om några år?
NetDirect är en del av NetViking AB, vilket borgar för stabilitet och långsiktighet. Detta ger dig en trygghet om att vi finns kvar för ditt företag även i framtiden.

5. Att ha en modern och funktionell internetbutik
Du får alltid tillgång till uppdateringar och förbättringar som vi kontinuerligt släpper till webbutiken. Du betalar inget extra för förbättringarna utan de ingår i NetDirect.se. Här sparar Du många tusenlappar per år i jämförelse med andra butiker.

6. Säker och stabil driftmiljö
Vi använder bara märkesservrar från IBM, HP och Fujitsu-Siemens vilket borgar för hög driftsäkerhet. Servrarna är uppe dygnet runt, vilket gör att vi kan garantera 99,99 % svarsfrekvens. Vår serverpark byggs ut kontinuerligt för att vi ska kunna hålla korta svarstider.

7. Priset
Beroende på vårt koncept, abonnemang i stället för installationer, minimerar vi behovet av speciallösningar och kan koncentrera oss på vidarutveckling. Detta gör att vi kan hålla mycket bra priser. För liknande system på marknaden är kostnaden ofta mångdubbelt högre.

8. Enkelheten - snabbt att komma igång

Många av våra kunder har inga programmeringskunskaper alls. Det ska Du inte behöva ha för att bygga upp Din internetbutik. Du kommer igång snabbt samtidigt som Du får kraftfulla funktioner i Din webbutik. Vi ser fram emot ett gott samarbete med Dig och Ditt företag!

9. Bra betalningssätt i butiken
Det är A och O att Dina kunder kan betala i butiken på ett sätt som passar Din målgrupp bäst. Generellt kan sägas att minst 2 alternativ bör Du ha. Exempelvis kortbetalning och faktura, kortbetalning och förskottsbetalning m fl. Så att Du alltid ger besökaren ett alternativ om man inte vill lämna ut kortuppgifter eller personnummer.

10. Kostnadsfria betalningssätt
Du kan själv lägga in betalningssätt som förskottsbetalning, postförskott, faktura mm och sköta hanteringen av dessa själv. Fördelen med dessa betalningsalternativ är att det är kostnadsfritt för Dig och Du lägger enkelt in dem i butiksadministrationen. Många gånger är det ett bra alternativ att börja med dessa och sedan bygga ut successsivt.

11. Kortbetalning, faktura och finansieringstjänster
Butiken har stöd för de ledande betalningstjänsterna på Internet. Du hittar kortbetalning från både Payer och Paypal, samt avbetalningsplan från kreditor.se.


Senast uppdaterad 2009-11-11 10:39
 
Copyright © 2012 Netviking AB, Ideon Science Park, Ole Römers väg 12, 223 70 Lund, Sweden